Header top area left

Header top area left

Header top area right

Header top area right

Jak skomponować zdrowy lunchbox?

Jak skomponować zdrowy lunchbox?

Koniec wakacji oznacza tylko jedno – pora zacząć planować i przygotowywać lunchboxy do pracy oraz szkoły. Co powinno znaleźć się w śniadaniówce? Oczywiście nie może tam zabraknąć pożywnych, smacznych i zbilansowanych produktów, które zaspokoją apetyt, a jednocześnie nie spowodują nadmiernej senności. Dowiedz się, jak skomponować zdrowy lunchbox i skorzystaj z kilku inspiracji, które dla Ciebie przygotowałam. Te posiłki zaskoczą Cię smakiem oraz tym, jak szybko możesz je zrobić.

Pełnowartościowy lunchbox – z czego powinien się składać?

Zasady, które wskazują, jak skomponować zdrowy lunchbox

Chcesz wiedzieć, jak skomponować zdrowy lunchbox? Zadbaj o to, żeby znalazły się tam produkty, które Ci smakują, a przy tym są pełne wartości odżywczych, które ułatwią koncentrację i dostatecznie Cię nasycą – bez uczucia senności. Przekonaj się, z czego powinien składać się zdrowy lunchbox.

  • Białko – w pracy i szkole jeszcze ważniejsze jest to, żeby posiłki były sycące, dlatego ważnym elementem są produkty bogate w białko. Postaw na jogurty, puddingi lib batony proteinowe z niską zawartością cukru bądź też na hummus, który możesz zajadać z warzywami. Dobrym rozwiązaniem będzie też chude mięso, jogurt naturalny, tofu lub jajka.
  • Węglowodany złożone – zadbaj o stabilny poziom cukru we krwi z pomocą węglowodanu. Dodaj do lunchboxa owsiankę, sałatkę z komosą ryżową, pełnoziarniste pieczywo bądź ulubioną kaszę.
  • Zdrowe tłuszcze – to kolejny składnik, który jest ważny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, ponieważ wpływa na prawidłową pracę mózgu. Warto do pudełka wrzucić garść ulubionych orzechów, dodać kanapkę z awokado lub sałatkę z oliwą z oliwek.
  • Warzywa – są smaczne, chrupiące, a do tego sycące, za co odpowiada wysoka zawartość błonnika. Warzywa są też ważnym źródłem składników mineralnych i witamin. Do lunchboxa polecam wybrać marchewki mini, paprykę pokrojoną w słupki bądź chipsy z buraka.
  • Owoce – do lunchboxa warto też dodać owoce, które zaspokoją Twoją chęć sięgnięcia po coś słodkiego. Świetnie sprawdzi się jabłko pokrojone na kawałki, winogrono bezpestkowe, a także brzoskiwnie i banan.

4 pomysły na smaczny i zdrowy lunchbox do szkoły i pracy

Pomysły na lunchbox

Skorzystaj z moich inspiracji na smakowite i pożywne lunchboxy, które spodobają się dorosłym i dzieciom. Z nimi nawet niejadki chętnie sięgną po śniadaniówkę!

Zdrowe kanapki, czyli prosta i pożywna klasyka

Kanapki to nadal jedna z najpopularniejszych opcji na drugie śniadanie do pracy i szkoły. Wystarczy, że wybierzesz odpowiednie pieczywo np. bułkę grahamkę z popularnych dyskontów. Dodaj do tego chrupiącą sałatę, pomidora, posmaruj hummusem paprykowym i skrop oliwą, a zyskasz pożywną kanapkę, która Cię nasyci na długi czas.

Smakowita owsianka nocna z sezonowymi owocami

Nocne owsianki to świetne rozwiązanie do lunchboxa. Dlaczego? Możesz je zrobić wieczorem, dzięki czemu od rana wystarczy, że ją zapakujesz i to wszystko. Poza tym to pyszne danie, które spodoba się dorosłym i dzieciom. Szczególnie polecam Ci nocną owsiankę z sezonowymi owocami – zimą postaw na mrożone owoce, które możesz wcześniej rozmrozić w mikrofali.

Jak przygotować nocną owsiankę? Jesienią rewelacyjnie sprawdzi się owsianka z musem śliwkowym. Wystarczy, że płatki owsiane wymieszasz z mlekiem, napojem roślinnym, maślanką lub jogurtem. Następnie warstwowo układaj zamiennie z musem śliwkowym i udekoruj garścią ulubionych orzechów. Wstaw naczynie do lodówki i gotowe!

Mus śliwkowy możesz przygotować z wyprzedzeniem, poporcjować i zamrozić na kilka posiłków. Wystarczy, że przetniesz śliwki, pozbędziesz się pestek, a później je upieczesz i zblendujesz. Możesz dodać pestki nasion chia, żeby mus zgęstniał i przybrał postać kisielu.

Makaron z ulubionym pesto

Makaron to szybka i pyszna opcja, która genialnie sprawdzi się do lunchboxa – szczególnie do pracy. Wystarczy, że wybierzesz ulubiony rodzaj makaronu – polecamy Ci pełnoziarnisty makaron fusilli, farfalle lub penne. Z czym przygotować makaron? Możesz samodzielnie przygotować pesto – wystarczy zblendować bazylię, orzeszki piniowe, odrobinę parmezanu, kilka kropel oliwy i dodać ulubione przyprawy. Jednak wymaga to większej ilości czasu. Co zrobić, gdy nie masz ochoty i czasu na samodzielne wykonanie pesto? Skorzystaj z gotowych produktów, które mają całkiem niezły skład – szczególnie dobre są świeże pesto, które są dostępne w lodówkach.

Do wyboru masz klasyczne pesto z bazylii lub czerwone pesto z suszonych pomidorów. Ulubione pesto wystarczy, że wymieszasz z ugotowanym makaronem, dodasz odrobinę groszku lub ciecierzycy, posypiesz świeżo startym parmezanem i solidną garścią pietruszki. Dla smaku dodaj też czosnek i łyżkę soku z cytryny.

Pożywne placki z serka wiejskiego

Nadal zastanawiasz się, j ak skomponować zdrowy lunchbox? Przedstawiam Ci kolejną propozycję, która świetnie sprawdzi się zarówno na kolację, jak i do lunchboxa. Pulchne i miękkie placki z serka wiejskiego są bogate w białko, a do tego bardzo smaczne. Wystarczy, że wymieszasz serek z jajkiem, proszkiem do pieczenia, mąką pszenną lub pełnoziarnistą, a także z ulubionym słodzidłem. Smaż je na odrobinie tłuszczu i podawaj z sezonowymi owocami. Najlepiej z bananem, borówkami, malinami, truskawkami oraz garścią posiekanych orzechów.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments