Header top area left

Header top area left

Header top area right

Header top area right

Skuteczna sposoby na zaparcia

Skuteczne sposoby na zaparcia

Masz problem z zaparciami? Możesz skorzystać z domowych sposobów, dzięki którym zlikwidujesz kłopoty z wypróżnianiem. Przede wszystkim postaraj się zmienić codzienną dietę, żeby była bogatsza w błonnik. Poznaj skuteczne sposoby na zaparcia!

5 najskuteczniejszych sposobów na zaparcia

Jeśli problemy z zaparciami pojawiają się regularnie, to zgłoś się do lekarza, bo może to być oznaka poważnej choroby. W przypadku, gdy dochodzi do tego w podróży lub jedynie sporadycznie, to może się okazać, że wystarczą domowe sposoby na zaparcia. Sprawdź, jakie metody są najskuteczniejsze.

Wprowadź do diety składniki bogate w błonnik

Pierwszym krokiem, jaki powinieneś lub powinnaś podjąć, jest zmiana dotychczasowej diety. Zadbaj o to, żeby była bogatsza w błonnik, który odpowiada za prawidłową przemianę materii i prawidłowe trawienie.

Jakie produkty są bogate w błonnik? Oto kilka przykładów:

  • pełnoziarniste pieczywo,
  • kasza gryczana i jaglana,
  • płatki owsiane i jęczmienne,
  • marchewka, kapusta i brukselka,
  • rośliny strączkowe np. groch, czerwona i biała fasola,
  • suszone owoce np. morele i śliwki,
  • banany, gruszki i jabłka,
  • brązowy ryż,
  • pestki dyni i słonecznika,
  • siemię lniane.

Pij więcej płynów

Bardzo często przyczyną zaparć jest spożywanie zbyt małej ilości płynów w ciągu dnia. Dlatego wypicie małych łyków butelki niegazowanej wody może skutecznie zapobiec zaparciom. W końcu woda upłynnia treść pokarmową, dzięki czemu może być swobodniej transportowana po przewodzie pokarmowym.

Pamiętaj, że w momencie, gdy zjadasz więcej produktów bogatych w błonnik, to musisz też zwiększyć ilość spożywanych płynów.

Stosuj napary ziołowe

Lubisz aromatyczne napary ziołowe? To świetnie, bo wiele z nich sprawi, że nie będziesz mieć problemów z regularnym wypróżnianiem. Szczególnie polecamy Ci napar z melisy, mięty i ostropestu. Oczywiście najlepiej sprawdzą się świeże zioła, a nie sklepowe herbatki, ale tak naprawdę każda z tych opcji może być skutecznym sposobem na zaparcia. Wcześniej przeczytaj, jak długo należy parzyć poszczególne zioła i jaką temperaturę powinna mieć woda.

Postaw na produkty fermentowane

Produkty fermentowane zawierają bakterie kwasu mlekowego, który skutecznie poprawia kondycję jelit. Dlatego w Twojej codziennej diecie nie może zabraknąć produktów mlecznych np. jogurtu naturalnego, kefiru lub maślanki.

Nie musisz ograniczać się jedynie do produktów mlecznych, bo do produktów fermentowanych należą też kiszonki. Ogórki, kapusta, kimchi, miso czy kombucza są nie tylko pyszne, ale przede wszystkim wspierają prawidłowe funkcjonalnie układu trawiennego.

Zadbaj o aktywność fizyczną

Skuteczne sposoby na zaparcia mogą nie wystarczyć, jeśli prowadzi siedzący tryb życia. Dlatego zadbaj o aktywność fizyczną, która w dużym stopniu odpowiada za pracę jelit. To nie muszą być godzinne treningi, podnoszenie ciężarów itp. Świetnie sprawdzi się nawet kilkunastominutowy spacer – najlepiej zarówno w wolniejszym, jak i szybszym tempie. Nawet taka aktywność fizyczna wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie Twojego układu trawiennego.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments