Header top area left

Header top area left

Header top area right

Header top area right

Wiosenny detoks – Plan działania – cz.2

Dzisiejszy wpis jest kontynuacją postu o oczyszczaniu organizmu. Zapoznaj się z nim, aby móc wdrożyć poniższe praktyczne wskazówki. Tekst przeczytasz tutaj .

Aby wiosenny detoks był skuteczny, musimy trzymać się pewnych określonych zasad i postępować zgodnie z nimi. Poniżej przedstawiam najważniejsze, które przyniosą Ci prawidłowe i efektywne wiosenne oczyszczenie organizmu. Zacznij działać, a wkrótce efekty przyjdą !:)

Plan działania:

  • każdy dzień rozpoczynamy od nawodnienia! Wypijamy po obudzeniu 1-2 szklanki ciepłej wody z cytryną i miodem
  • codziennie wypijamy 1 sok warzywny z buraka,jabłka i selera (lub zakwas z buraka) oraz 1 zielony koktajl. Przepisy znajdziesz tu
  • soki i koktajle najlepiej wypić przed śniadaniem lub między posiłkami
  • śniadanie zjadamy do godziny od przebudzenia, a resztę posiłków rozkładamy równo co 3-4h
  • popołudniu zaparzamy sobie herbatkę ze skrzypu polnego, pokrzywy lub czystka
  • każdego dnia staramy się być aktywni, w miarę swoich możliwości, ale absolutne minimum to 30 minut ruchu dziennie (itd). Wybieramy lżejsze formy aktywności tj. spacer,jazda na rowerze,nordic walking
  • czas trwania detoksu: 3-7 dni

Propozycje posiłków:

Śniadania:

  • Jajko na miękko + 1 kromka razowego pieczywa na zakwasie + talerz pokrojonych warzyw (ogórek,rzodkiewka,pomidor,szczypiorek)
  • Jaglanka (50g suchej kaszy)na mleku migdałowym z dodatkiem żurawiny i banana
  • Płatki owsiane (40g) na mleku z cynamonem,kurkumą i jabłkiem
  • Odżywczy koktajl śniadaniowy (banan,truskawki,mleko kokosowe, 2-3łyżki ugotowanej kaszy jaglanej)

Obiady:

  • Makaron (60g) z cukinią, pieczarkami i porem
  • pieczona ryba,warzywa na parze,kasza jaglana (60g)
  • Zupa krem z selera + faszerowany bakłażan komosą
  • Ryż brązowy (100g) + mieszanka warzywna (250g)

Kolacje:

  • Leczo z cukinii, papryki, pomidorów z pestkami  dyni
  • Zupa krem z pieczarek ze słonecznikiem
  • Mieszanka sałat z pomidorem,ogórkiem,sezamem i Winegretem
  • Szpinakowa sałatka z mozzarellą

Przekąski:

  • Melon pokrojony w kostkę (300g)
  • Sałatka z selera i pomarańczy  z orzechami
  • koktajl warzywno-owocowy
  • warzywa pokrojone w słupki z dipem
  • Surówka z jabłka i marchewki z dodatkiem oleju rzepakowego tłoczonego na zimno
  • Pieczone krążki cukiniowe z czosnkiem i tymiankiem

Nasze menu w trakcie detoksu powinno być jak najlżejsze. Najlepszą  obróbką będzie gotowanie na  parze, gotowanie w małej ilości wody oraz pieczenie w piekarniku. W trakcie wiosennego oczyszczania unikamy kawy. Zastępujemy ją zieloną herbatą bogatą w katechiny,które wymiatają  wolne  rodniki. Mięso spożywamy w bardzo ograniczonych ilościach.Warzyw jemy do woli, natomiast owoce ograniczamy do 300-400g. Zapewni to szybkie i skuteczne usprawnienie pracy naszego organizmu. Pobudzimy trawienie, motorykę jelit, usuniemy resztki pokarmu zalegającego w przewodzie pokarmowym. Zyskamy lepsze samopoczucie, powrót do dawnej formy oraz zastrzyk energii każdego dnia!

Kto podejmie wyzwanie?:)

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments